Narzędzie planowania słów kluczowych

Narzędzie planowania słów kluczowych Na temat nowego narzędzia do planowania słów kluczowych jest sporo informacji zawartych w pomocy AdWords. Ten artykuł jest bardziej informacyjny, dlatego często będę przytaczał fragmenty z pomocy AdWords. Narzędzie planowania słów kluczowych jest pomocne przy tworzeniu nowych lub modyfikowaniu istniejących kampanii w sieci wyszukiwania. Pozwala lepiej wskazać, które słowa kluczowe, grupy reklam, stawki i budżety przyniosą oczekiwane wyniki.

Czym różni się narzędzie planowania słów kluczowych od narzędzia propozycji słów kluczowych?

W Narzędziu do planowania słów kluczowych zostały połączone funkcje Narzędzia propozycji słów kluczowych z prognozą liczby odwiedzin, aby ułatwić planowanie kampanii w sieci wyszukiwania.

Historyczne statystyki wyszukiwań

W Narzędziu propozycji słów kluczowych zostały pokazane statystyki domyślnych dopasowań przybliżonych, z możliwością uzyskania statystyk dla innych typów dopasowań, na przykład dopasowania do wyrażenia czy dopasowania ścisłego. Narzędzie planowania słów kluczowych wyświetla jedynie historyczne statystyki dla dopasowania ścisłego.

Co jeszcze z pomocy można ciekawego wynieść…

Zauważysz, że ilość danych o średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań jest większa w Narzędziu planowania słów kluczowych w porównaniu z danymi o liczbie operacji wyszukiwania dla dopasowania ścisłego, jakie oferuje Narzędzie propozycji słów kluczowych. Jest tak, ponieważ otrzymujesz informacje o średniej liczbie wyszukiwań propozycji słowa kluczowego na wszystkich urządzeniach (komputerach stacjonarnych i laptopach, tabletach oraz telefonach komórkowych). W Narzędziu propozycji słów kluczowych domyślną była średnia liczba operacji wyszukiwania słów kluczowych dla komputerów stacjonarnych i laptopów.

więcej o różnicach możesz przeczytać na: https://support.google.com/adwords/answer/3141229?hl=pl.

Informacje o statystykach i prognozach ruchu

Za pomocą Narzędzia planowania słów kluczowych możemy wyświetlić różne historyczne statystyki razem z propozycjami słów kluczowych i grup reklam. Dodatkowo narzędzie podaje również prognozy skuteczności propozycji słów kluczowych i grup reklam.

Zalety statystyk propozycji słów kluczowych i prognozy ruchu

  • Możliwość sortowania informacji, które są zawarte w kolumnach.
  • Wachlarz różnych danych dla statystyk słów kluczowych: Średnia miesięczna liczba wyszukiwań, Konkurencja (liczba reklamodawców z całego świata, którzy określili stawki dla danego słowa kluczowego, w stosunku do łącznej liczby słów kluczowych w Google), Średni koszt kliknięcia (CPC).
    Statystyki wyszukiwań są podawane w zaokrągleniu.
    Wielkość ruchu internetowego podlega wahaniom sezonowym.
    Słowa kluczowe należy wybierać, kierując się głownie jakością, a nie ilością.
  • Przegląd prognoz wyświetlany jest na wykresie, a bardziej szczegółowe dane są przedstawiane w tabeli:
    • Kliknięcia – możliwa dzienna liczba kliknięć w reklamę dla danego słowa kluczowego.
    • Wyświetlenia – częstotliwość wyświetlania reklamy.
    • Koszt – średnia kwota dziennych wydatków na dane słowo kluczowe.
    • Współczynnik klikalności (CTR) – stosunek uzyskiwanej liczby kliknięć reklamy do liczby jej wyświetleń.
    • Średni koszt kliknięcia (śr. CPC) – średnia kwota, jaką płacisz za każde kliknięcie.
    • Pozycja reklamy – średnia pozycja wyświetlania reklamy na stronie wyników wyszukiwania.
  • Narzędzie jest dostępne w AdWords za darmo.

Narzędzie jest dostępne pod adresem: https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/Home.

VN:F [1.9.7_1111]
Głosy: +8 (Głosy na Tak: 9, Głosy na Nie: 1, Wszystkich głosów: 10)
Kategoria: Google AdWords, Pozycjonowanie stron

Na czym zarabiam ?

10 odpowiedzi na „Narzędzie planowania słów kluczowych

  1. Przydatne narzędzie, korzystam z niego od czasu do czasu przy doborze słów kluczowych. Dobrze wypunktowałeś jego cechy.

    VA:F [1.9.7_1111]
    Głosy: +1 (Tak: 1, Nie: 0)
  2. Pomocny wpis bardzo fajnie i czytelnie wszystko rozpisane. Dzięki! :)

    VA:F [1.9.7_1111]
    Głosy: +1 (Tak: 1, Nie: 0)
  3. Wszystkie narzędzia korzystają z usługi udostępnionej przez Google.
    Czy to jest UNF czy jakieś inne narzędzie do szukania nisz …

    VA:F [1.9.7_1111]
    Głosy: 0 (Tak: 0, Nie: 0)
  4. Pomocny wpis bardzo fajnie i czytelnie wszystko rozpisane. Dzięki!

    VA:F [1.9.7_1111]
    Głosy: 0 (Tak: 0, Nie: 0)
  5. Nowe narzędzie bardzo dobrze sprawdza się do przygotowywania wycen kampanii. Jestem z niego zadowolony.

    VA:F [1.9.7_1111]
    Głosy: 0 (Tak: 0, Nie: 0)
  6. Dzięki za przybliżenie tematu dla „zielonych”, przyda się ;)

    VA:F [1.9.7_1111]
    Głosy: 0 (Tak: 0, Nie: 0)
  7. Dobre narzędzie, korzystam z niego często i jestem zadowolona :)

    VA:F [1.9.7_1111]
    Głosy: 0 (Tak: 0, Nie: 0)
  8. Dobrze, że istnieją takie narzędzia, które są bardzo pomocne. Jestem w temacie na co dzień więc polecam jak najbardziej.

    VA:F [1.9.7_1111]
    Głosy: 0 (Tak: 0, Nie: 0)
  9. Po przeczytaniu tego tekstu zrozumiałam jak małą mam wiedzę, ale dzięki takim wpisom powoli ją systematyzuje.

    VA:F [1.9.7_1111]
    Głosy: 0 (Tak: 0, Nie: 0)
  10. Witam bardzo przydatne narzędzie, ponieważ czasami możemy mieć problem z tym, jakich słów kluczowych powinniśmy użyć. Sam jeszcze osobiście z tego nie korzystałęm, ale jeden znajomy korzysta i bardzo sobie chwali to narzędzie. Więc widzę, że trzeba będzie również tego spróbować, na własnej skórze.

    VA:F [1.9.7_1111]
    Głosy: 0 (Tak: 0, Nie: 0)