Na temat nowego narzędzia do planowania słów kluczowych jest sporo informacji zawartych w pomocy AdWords. Ten artykuł jest bardziej informacyjny, dlatego często będę przytaczał fragmenty z pomocy AdWords. Narzędzie planowania słów kluczowych jest pomocne przy tworzeniu nowych lub modyfikowaniu istniejących kampanii w sieci wyszukiwania. Pozwala lepiej wskazać, które słowa kluczowe, grupy reklam, stawki i budżety przyniosą oczekiwane wyniki.
Czym różni się narzędzie planowania słów kluczowych od narzędzia propozycji słów kluczowych?
W Narzędziu do planowania słów kluczowych zostały połączone funkcje Narzędzia propozycji słów kluczowych z prognozą liczby odwiedzin, aby ułatwić planowanie kampanii w sieci wyszukiwania.
Historyczne statystyki wyszukiwań
W Narzędziu propozycji słów kluczowych zostały pokazane statystyki domyślnych dopasowań przybliżonych, z możliwością uzyskania statystyk dla innych typów dopasowań, na przykład dopasowania do wyrażenia czy dopasowania ścisłego. Narzędzie planowania słów kluczowych wyświetla jedynie historyczne statystyki dla dopasowania ścisłego.
Co jeszcze z pomocy można ciekawego wynieść…
Zauważysz, że ilość danych o średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań jest większa w Narzędziu planowania słów kluczowych w porównaniu z danymi o liczbie operacji wyszukiwania dla dopasowania ścisłego, jakie oferuje Narzędzie propozycji słów kluczowych. Jest tak, ponieważ otrzymujesz informacje o średniej liczbie wyszukiwań propozycji słowa kluczowego na wszystkich urządzeniach (komputerach stacjonarnych i laptopach, tabletach oraz telefonach komórkowych). W Narzędziu propozycji słów kluczowych domyślną była średnia liczba operacji wyszukiwania słów kluczowych dla komputerów stacjonarnych i laptopów.
więcej o różnicach możesz przeczytać na: https://support.google.com/adwords/answer/3141229?hl=pl.
Informacje o statystykach i prognozach ruchu
Za pomocą Narzędzia planowania słów kluczowych możemy wyświetlić różne historyczne statystyki razem z propozycjami słów kluczowych i grup reklam. Dodatkowo narzędzie podaje również prognozy skuteczności propozycji słów kluczowych i grup reklam.
Zalety statystyk propozycji słów kluczowych i prognozy ruchu
- Możliwość sortowania informacji, które są zawarte w kolumnach.
- Wachlarz różnych danych dla statystyk słów kluczowych: Średnia miesięczna liczba wyszukiwań, Konkurencja (liczba reklamodawców z całego świata, którzy określili stawki dla danego słowa kluczowego, w stosunku do łącznej liczby słów kluczowych w Google), Średni koszt kliknięcia (CPC).
Statystyki wyszukiwań są podawane w zaokrągleniu.
Wielkość ruchu internetowego podlega wahaniom sezonowym.
Słowa kluczowe należy wybierać, kierując się głownie jakością, a nie ilością. - Przegląd prognoz wyświetlany jest na wykresie, a bardziej szczegółowe dane są przedstawiane w tabeli:
- Kliknięcia – możliwa dzienna liczba kliknięć w reklamę dla danego słowa kluczowego.
- Wyświetlenia – częstotliwość wyświetlania reklamy.
- Koszt – średnia kwota dziennych wydatków na dane słowo kluczowe.
- Współczynnik klikalności (CTR) – stosunek uzyskiwanej liczby kliknięć reklamy do liczby jej wyświetleń.
- Średni koszt kliknięcia (śr. CPC) – średnia kwota, jaką płacisz za każde kliknięcie.
- Pozycja reklamy – średnia pozycja wyświetlania reklamy na stronie wyników wyszukiwania.
- Narzędzie jest dostępne w AdWords za darmo.
Narzędzie jest dostępne pod adresem: https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/Home.
Przeczytaj Także:
- [Gotowiec: PHP] Porównywanie słów kluczowych (Words compare) Jakiś czas temu byłem zmuszony do usunięcia słów kluczowych z jednej listy na podstawie słów kluczowych z drugiej listy. Niestety tych słów było od groma, więc ręczne usuwanie, tak aby...
- WebMeUp Backlink Tool – narzędzie do analizy linków Jakiś czas temu pojawiło się nowe narzędzie do analizy linków przychodzących, a mianowicie mowa tu o WebMeUp backlink tool. Mnie osobiście cieszą takie serwisy, bo im więcej ich powstanie tym...
- Long Tail Pro i Platinum Long Tail Pro to program do wyszukiwania korzystnych słów kluczowych. Pisząc „korzystnych” mam tu na myśli słowa kluczowe, które zapewniają duży ruch przy niskiej konkurencyjności, albo słowa kluczowe pod MFA...
- SpyWords.pl Dostałem jakiś miesiąc temu maila odnośnie przetestowania nowego serwisu SpyWords. Jako, że jest to serwis czysto strice skoncentrowany SEO, to postanowiłem go przetestować – szczególnie, że obiecano mi darmowe konto...
Na czym zarabiam ?
- Prolink - giełda linków tekstowych.
- SeoPilot - System sprzedaży linków tekstowych.
- Złoty program partnerski - złote myśli.
Przydatne narzędzie, korzystam z niego od czasu do czasu przy doborze słów kluczowych. Dobrze wypunktowałeś jego cechy.
25/06/2013 o 18:42
Pomocny wpis bardzo fajnie i czytelnie wszystko rozpisane. Dzięki! :)
04/07/2013 o 13:34
Wszystkie narzędzia korzystają z usługi udostępnionej przez Google.
Czy to jest UNF czy jakieś inne narzędzie do szukania nisz …
10/07/2013 o 08:08
Pomocny wpis bardzo fajnie i czytelnie wszystko rozpisane. Dzięki!
12/07/2013 o 13:20
Nowe narzędzie bardzo dobrze sprawdza się do przygotowywania wycen kampanii. Jestem z niego zadowolony.
15/07/2013 o 23:12